Tikkurunkoinen läskipyörä

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Polkumies
Sisällöntuottaja

Re: Tikkurunkoinen läskipyörä

Viesti Kirjoittaja Polkumies »

Kindernay on itse asiassa mennyt konkurssiin, ja hinta oli Rohloffin luokkaa. Rohloffilla on myös läskiversio navastaan, hintaa siinäkin liikaa.

SA:n läskinavasta olen lukenut vaihtelevia kokemuksia. Joku on ajanut sitä ongelmitta 3kW keskiömoottorilla ja joku hajottanut jo kevyessä käytössä. Vaihteensiirtomekanismi sijaitsee akselin päässä, mistä en tykkää, koska se on siellä alttiina vaurioille. Muuten se voisikin olla hyvä vaihtoehto, 177% vaihdeskaala, 200€. Pinnareikiä on 36, ei muita vaihtoehtoja.

sturmey_archer_extreme_hub_sx-rk3_cruisershop_eu.jpg
sturmey_archer_extreme_hub_sx-rk3_cruisershop_eu.jpg (94.76 KiB) Katsottu 3288 kertaa
torneol
Treenaileva sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja torneol »

Jostain syystä tämä on jäänyt kummittelemaan mun päähän. Suurin huolen aihe on tuo rungon kestävyys, kun kuskilla on elopaino kolminumeroinen ajokamat päällä, ilman että ottaa mitään kamaa mukaan.

Kestääkö noin simppeli rakenne reilun sata kiloa, jos tiehen sattuu vähän monttuja tai töyssyjä?

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/ ... 04278?ci=5

Liitteet
175e4fed-8752-4131-804e-7181aca82435.jpg

Nojapyörätön kurvailija.

Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Miksi tuo takahaarukan kolmiorakenne ei kestäisi?
Toinen huomionarvoinen seikka on, että takahaarukan liitokset on juotettu eikä hitsattu, jolloin vältytään hitsin karkenemarajalta.

Liitteet
IMG_1702.jpeg
Vastaa Viestiin