Yritän koota yhteen mitä asiasta nyt tiedetään, on alustavasti sovittu, jotta kiinnostuneet ehtivät alkaa motivoitua ja valmistautua.
Ensi kesänä, 2011 6.-7. elokuuta Nokialla, Nokian Renkaiden testiradalla järjestetään kaksipäiväinen tapahtuma, jonka keskeinen sisältö on 12h:n ajo n. 1800m rataa kiertäen. Muita mahdollisia osatapahtumia voivat olla 200m lentävällä lähdöllä ja 1h:n ajo.
Ainakin tänä ensimmäisenä vuonna (jatkosta ei ole päätetty mitään) pelin henki on rento, vapaamuotoinen elämyksen tavoittelu, ei niinkään erityinen kilpailu. Jokainen osanottaja "taistelee" lähinnä omia rajojaan vastaan. Virallista kierrostenlaskentaa ei tulla järjestämään. Jokainen mittaa itse omalla mittarillansa ajamansa matkan ja on rehellisyydestään vastuussa vain itselleen. Jos, ja toivottavasti kun, joku haluaa yrittää esim virallista WRRA:n maailmanennätystä, http://www.recumbents.com/wrra/records.asp, niin matkanmittauksesta on lähinnä huolehdittava itse WRRA:n hyväksymällä tavalla, mutta järjestelytoimikunta pyrkii auttamaan toteutuksessa.
Alustavana ideana luotettavaksi matkanmittaukseksi olisi myLOGGER http://www.mylogger.fi/. Normaalisuorituksessa saa käyttää mitä tahansa mittaria. Kalibrointi voidaan järjestää ennen kilpailua.
Minun ehdotukseni ja arvaukseni on, että "pikamatkat" ovat lauantaina ja 12h päämatka on sunnuntaina, jolloin halukkailla on mahdollista ja järkevää yrittää suoritusta molempina päivinä. Sopiva aloitusaika 12h kisalle voisi olla klo 8:00 jolloin useimmat ehtisivät ennen puoltayötä kotiin illalla nukkumaan.
Kyseessä on siis nojapyörätapahtuma, kaksipyöräisille, kolmipyöräisille, kattamattomille, katetuille, mutta ei sähkökäyttöisille. Alustavasti on kuitenkin puhuttu, että tunnelmaa nostamaan nojakkiosanottaja saisi kutsua pystypyöräkaverinsa mukaan ajamaan. Radalla on tilaa.
Lähialueella on majoitusmahdollisuus:
Alisenniemi on ennakkovarattu niin että viidespäivä pääsee majottuun. Käytettävissä on seuraavat mökit . Huom!!! Hinta on koko mökin viikonloppu hinta aina . Pieni mökki johon mahtuu nukkumaan 3 henkee maksaa 50 euroo ja isomökki jonka varustetaso on korkeampi mahtuu 5 henkee on koko viikonloppu vuokra 117 euroo. Nämä hinnat on minun kauttani saatuja jäsenhintoja (Nojanalle). Varauksen olen suorittanut omalle nimelle. Perjantaina sauna kuuluu hintaan kello 21 saakka. Muinapäivinä koko saunan vuokra on meille 30 euroo tunti. Ja ovat lupautuneet lämmittämän se tarvittaessa . Viellä klo 22 jälkeenkin, jos tarvetta ilmenee ja ilmeisesti ilmenee. Järjestely toimikunta tarvitsee ilmeisesti yhteisen mökin ja halukkaat tarvitsiat majotukselle olisi hyvä sitten tietää hyvissä ajoin kun rupeamme sitä erikseen keräämään. Telttapaikka ei maksa mitään jos joku haluaa majottua sillä tavalla. Vuodevaateet kuuluu samaan hintaa. Kolmenhengen mökkejä on neljä käytössä.
Alustavat ilmoittautumiset tässä keskustelussa, mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.
Toivottavasti siitä tulee hieno tapahtuma!