Tässä "teeite" mallin ohjeet http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 66&t=23457
Petri
Tässä "teeite" mallin ohjeet http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 66&t=23457
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Milläs Jori sänkyä lämmittää ?
Lidlin lämpöhuovalla. Yhteen sänkyyn on työnnetty öljytäytteinen sähköpatteri patjan alle. Termostaatti kannattaa laittaa lähelle patteria siten, että patterin kuumeneminen lämmittää heti termostaattia, jolloin vastus ei kuumene liian kuumaksi. Minulla se on sängyn alla pohjarimojen välissä aivan patterin reunassa kiinni.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ärsyttää nuo "totisettorvensoittajat" jotka katsovat oikeudekseen soittaa miulle tööttiä jos ajelen autotiellä. Ilmeisesti heitä ärsyttää vielä enempi, onko muualla samanlainen tapa autoilijoilla.
Yritän ajaa autotiellä vain kun se on turvallisempaa kuin vieressä menevällä kevyellä tai pyörätiet on esim lumitöiden jäljiltä huonossa kunnossa. Mitenkäs velomobiili kuskit hyväksyykö autoilijat paremmin sekaansa ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kävin isään luona ja sain perinnöks tuommoset "lapasenlämmittimet" jotka toimii puhistetulla bensalla. Metalli kotelo made in japan, isoisä kuulemma joskus 50-luvulla Euroopasta tuonu. Kokeiltiin ja vielä toimii, kuulemma jotenkin katalyyttisesti. Laitoin tullessa tuohon kengän ja kengän suojan väliin ehkä ne vähän lämmitti, ei tietenkään jalkapohjia. Matka oli sen verran lyhyt ja lämmin ilma ett ei oikeen saanu selvää, jatketaan testiä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Se tuntuu joillekkin olevan jotenkin sellanen pyhä asia että autolla pitää aina pysytyä ajamaan vähintään nopeusrajoituksen mukaan. Jos joku sitä suotta (tämän määrittely onkin sitten se vaikein asia) häiritsee niin sitten tööttäillään ja ajetaan raivoisasti kiihdytellen ohi, joskus hihaa viistäen. Onneksi näitä kuskeja on kuitenkin aika vähän. Kaikilla pyörätyypeillä olen tähän törmännyt, ehkä velomobiililla hieman vähemmän, vaikka sillä ajan suhteessa eniten ajoradalla, vaikka KLV menisikin vierellä. Tosin vielä ei suomessa ole kovin paljoa kinneri kilometrejä takana (eikä kyllä muutenkaan), joten ei oikein mitää selvää kuvaa ole syntynyt, keväämmällä sitten katsotaan sen kanssa uudestaan Voi olla että norminojakilla eteneminen voi näyttää joistain niin epänormaalilta, että luulevat polkijan kaatuvan hetkenä minä hyvänsä eteen ja kokevat sen takia tarvetta tööttäillä.
Täällä piti sitten sääennustukset paikkaansa:
Kaikki pyörätiet täällä on parhaimmillaan tuossa kunnossa. Ei mitään asiaa lenkille, parempi vaan tehdä lisää lumitöitä omassa pihassa...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Sunnuntaityö on tupla hintaista arkeen verrattuna, joten kunnat säästää kun sunnuntaisin ei aurata. Toinen mikä aiheuttaa "jänniä" välipäiviä auraukseen on kuskien lakisääteiset lepojaksot. Ei vaan riitä kuskeja koneisiin 24/7.
On jo toinen sunnuntai tälle talvelle kun käy näin, lunta tulee paksusti ja aurauskalusto lähtee liikkeella vasta puolen yön jälkeen maanantain puolella. Viimeksi jouduin käymään töissä, nyt sattui vapaalle.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Ei tuo myräkkä Imatralle tullutkaan, kaikesta pelottelusta huolimatta. Kuivui kasaan tai hajos jonnekin ympäristöön.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Mitenkäs hydraulijarrut talvella?
Olisi sen verran edullista vaihtaa halvat hydraulilevyjarrut nastarengaskiekkojen kanssa että jos saan vietyä pyörän huoltoon niin tekisi mieleni ottaa koko hoito. Tarkoituksena on yrittää poistaa tekosyitä talvipyöräilystä, ja muuten parantaa jarruja. Mutta uskaltaako sellaisilla ajaa?
Minun suht pienillä kilometreillä nestelevyjarrutkin ovat aika huoltovapaat muutoin.
TKorho kirjoitti:Mitenkäs hydraulijarrut talvella?
Olisi sen verran edullista vaihtaa halvat hydraulilevyjarrut nastarengaskiekkojen kanssa että jos saan vietyä pyörän huoltoon niin tekisi mieleni ottaa koko hoito. Tarkoituksena on yrittää poistaa tekosyitä talvipyöräilystä, ja muuten parantaa jarruja. Mutta uskaltaako sellaisilla ajaa?Minun suht pienillä kilometreillä nestelevyjarrutkin ovat aika huoltovapaat muutoin.
Hydraulijarrut on ihan loistokeksintö, yhden talven kokemuksella vasta voin kehua mutta on tunteeton pakkaselle ja jarrutustunto on ihan loistava, sitä siis uskaltaa käyttää myös liukkaalla tai pehmeällä ajoalustalla. Etujarrua en enää vaihda vaijeritoimiseen, takajarrusta ei niin väliä kun sitä harvemmin käyttää, ennen kun oli v-jarrut niin talviset mäet meni usein takajarrua laahamalla alas.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
PW kirjoitti:Ei tuo myräkkä Imatralle tullutkaan, kaikesta pelottelusta huolimatta. Kuivui kasaan tai hajos jonnekin ympäristöön.
Petri
Eipä sitä paljoo tarvittu, lunta ku alko rissoja rassata aamulla pääsin ihan hyvin meneen mutt iltapäivän pankkireissu meni melkoseks vääntämises ja lopuks 2 km talutusta. Välissä oli tullu pari cm lunta mutt se oli sen lämpöstä ja siinä muodossa ett tarttu rissojen pohjalle ja rattaiden väliin.
Nyt vasta muistin miks tammikuussa ajoin välillä pystärillä.
Paikallisessa urheiluliikkeessä olis ollu lämmitettävät pohjalliset mutt en raaskinu ainakaan vielä ostaa lähtö hinta akuillajapohjallisilla 190,- ,160,- olis ne myyny. Onneks oli lämmin ilma ni en sortunu
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kirjoittaja TKorho » 20 Helmi 2012, 14:35
Mitenkäs hydraulijarrut talvella?
Hienosti toimivat oli pakkasta tai lauhaa! Ei enää vaijeriongelmia. Talvellahan ajan vain maasturillani (modifioitu Raleich) nastarenkain. Päivitin myös Nazca Fuegon jarrut hydraulisiksi. En osaa kertoa nojakokemuksista, pyörä on talven "telakalla". Meillä Etelä-Savossa, vuoden 2011 LowRidepitäjässä, tiet on aurattu, mutta huomasinhan senkin, että ajelen silloin kun huvittaa, koska aamutöihin ei ole kiire (Kevan eläkeläisellä).
JormaL
Nazca Explorer 2007-2010, Nazca Fuego 2010-, Radon ZR maasturi, Dahon Uno taittopyörä 2016-
Alkaa olla aika liukasta, taidan vaihtaa nastarenkaat alle ja kokeilla saako niistä yhtään "luottoa" menoon.
Helpost lähtee pyörä alta ku pikkasen tarkkaavaisuus herpaantuu. Tarkkaan pitää kattoo missä kohtaa tietä rengas kulkee jos urautunut tie yritän pitää renkaan uran pohjalla. Välillä tie on kallellaan johonkin suuntaan ja tuntuma meinaa kadota tiehen,pitää vaan yrittää ettiä se tien kohta jossa pitoa löytyy. Ehkä hankalimpia paikkoja on mutkassa oleva ylämäki ja tie vielä kallellaan jos samalla joutuu varomaan takaa tulevaa autoa saattaa pyörä lipsahtaa alta. Jäisten polanteiden ylitys on kans hankalaa jos ei pääse kohtisuoraan menemään yli.
Taakse asensin takavalon kepin nokkaan noin 50cm rengaslinjasta ulos, pään korkeudelle. Tuolla saan hiukan tilaa ohittaviin autoihin nähden.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Paikallisessa urheiluliikkeessä olis ollu lämmitettävät pohjalliset mutt en raaskinu ainakaan vielä ostaa lähtö hinta akuillajapohjallisilla 190,- ,160,- olis ne myyny. Onneks oli lämmin ilma ni en sortunu
Petri
Motonet tuote 54-2482 "Lämmitettävät pohjalliset" 39 euroa.
Muistaakseni Biltemalla oli kilpaileva tuote samaa hintaluokkaa. Lenkkikaverit väittää että on hyviä. Itse käytän vaellussaappaita.
Aamulla nostin pyörää sisälle katsoakseni noita renkaita, no eturengas olikin tyhjä Tarkemmin kattoen se oli kulahtanut aika pahasti vanteen reunan alta. Onkohan menny vanhuuttaan vai miks ? Vredstein sliksit merkiltään, tais olla käytetyt ku teemulta ne ostin.
Nuo talvirenkaat ei varmaan mahdu tuolle haarukalle, ei viitsi ees yrittää. Taidan laittaa tuon vanhan kolmivaihteisen haarukoineen päivineen tuohon lopputalveksi.
Petri
Tai sitten vaihdan tuon nasta renkaan tuolle vanteelle.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.