Aika jännä runko, voisi kuvitella ettei ole hirmu raskas ja vie vähän tilaakin. Kaupunkinojakki?
Jukka
Aika jännä runko, voisi kuvitella ettei ole hirmu raskas ja vie vähän tilaakin. Kaupunkinojakki?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tosi kompaktin näköinen vehje. Toinen runkoputki/takahaara toimii vielä ketjusuojanakin. No, kaarteissa ei paljon poljeta.
kuparinen kirjoitti:No, kaarteissa ei paljon poljeta.
Nuin lyhyellä akselivälillä(reilusti alle metri) kääntökulmat ovat pieniä, eli ei välttämättä häiritse polkemista kuin ihan tiukimmissa mutkissa. Harvoin sitä mutkissa on muutenkaan tarve paljon polkea. Mulla on monessa pyörässä sama "ongelma" että kammet ottaa kääntyvään renkaaseen ja akseliväliä on ainakin tuplat
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Keuliikohan tuo
Kaksvaihteisen navan tuo oikeastaan tarttisi.
jviirret kirjoitti:Kunnon jarrulevy takana
Jukka
En ihmettele. Eikä varmaan ole kevennettyjä pinnoja ja määräkin näyttää olevan kohdillaan. Mitenhän tuo rengas ressukka pärjää
Arvioisin että renkaiden kantavuus ylittyy n. 50 kg/kpl
Tuon "sillan" päälle kun kiipeää viisi rotevaa polkijaa, on renkaat kovilla, mutta kyllä ovat jo runko ja etuhaarukkakin. Vettäkin on kyydissä melkein 10 kg ja lihaksia lähes 500 kg.
Noin pitkissä rungoissa tulee ensimmäisenä vastaan riittämätön sivuittais- ja kiertosuuntainen jäykkyys. On sentään pantu kammet eri vaiheisiin ettei keskimmäinen polkija tule merisairaaksi.
No oikeasti, korotetuista apukeskiöistä päätellen keskimmäiset ajajat ovat lapsia...
Mulla pisti kanssa silmään polkimien eri vaiheet. En ole koskaan tandemilla ajanut, mutta sanovat että tandemilla on hankala ajaa mikäli polkimet on eri vaiheessa. Viidellä polkijalla saa varmaan jo tasoitettua vaiheiden muuttumisen niin että tuo on helppoa. Saattaa pyörittäminen onnistua nätisti, kun ei ole kuolleita kulmia.
Moi,
Jaahas, etuvetoiselle kardaani nojakille on haettu myös patentti:
http://www.google.com/patents/US20140265217
Vähän kulmikkaalta vaikuttaa tosin.
T. Tatu
No joo, tuonhan pitäisi olla MBB niin jäisi kulmavaihteet puolta vähemmäksi
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Löytypä saksankielinen nojapyöräsivu. Kaiken näköisiä kummia vehkeitä siellä Vielä kun ymmärtäisi tekstitkin
Kivan näköinen taittopyörä
Venäläisiä nojapyörien ja kinnereiden suunnitelmia.
Tässä on kiva idea laittaa kääntyvä eturengas polkimien väliin. Kompakti pyörä.
Toisaalla oli tämmöinen yksipyörä. Eipä ole tullut mieleen tehdä pyörää puusta. Vaneristahan saisi sahattua sopivan