Ikä näkyy sähköpuolella muutenkin, mm. vilkut (ledit) ovat vanhempaa sukupolvea (=himmeämmät) kuin nykyiset. Tööttökin on heikkotehoinen. Akkujen (mukana tuli kaksi Sigma Nipackia) todellinen kapasiteetti on vielä selvittämättä, veikkaan noiden olevan jo elämänsä ehtoopuolella.
Laturiksi voin suositella Imax laturia. Mulla on B6-versio. Sillä lataa lyijy, ni-cd, ni-mh ja litium-akut.
Laturiksi voin suositella Imax laturia. Mulla on B6-versio. Sillä lataa lyijy, ni-cd, ni-mh ja litium-akut.
Juurikin tuollainen löytyy. Litium-akkuja tuolla on lähinnä tullut ladattua. Muistaakseni joidenkin NiMH-akkujen kanssa oli ongelmia, kun ei lopettanutkaan latausta vaikka akku oli täysi...
Mutta kaikenlaisten akkujen purkamiseen (kapasiteetin testaamiseen) hyvä värkki.
Muistaakseni joidenkin NiMH-akkujen kanssa oli ongelmia, kun ei lopettanutkaan latausta vaikka akku oli täysi...
Tämäntyyppisiä oireita minäkin sain aikaiseksi kun kontaktit on huonoja tai latausjohdot käytettyyn virtaan nähden liian ohuita. Yritin siis ladata NiMH-"paristoja" tällaisessa pidikkeessä:
Tinattujen RC-autojen akkupakettien kans ei ole ongelmia ollut.
Muistaakseni joidenkin NiMH-akkujen kanssa oli ongelmia, kun ei lopettanutkaan latausta vaikka akku oli täysi...
Tämäntyyppisiä oireita minäkin sain aikaiseksi kun kontaktit on huonoja tai latausjohdot käytettyyn virtaan nähden liian ohuita. Yritin siis ladata NiMH-"paristoja" tällaisessa pidikkeessä:
Tinattujen RC-autojen akkupakettien kans ei ole ongelmia ollut.
Jukka
Hyvä kommentti Jukka, kiitos. En nyt muista millainen viritys tuo ongelmatapaus taannoin oli, mutta tuskin ainakaan tinattu paketti...
...jos et ole vielä kerennyt ottamaan valokuvia, niin pystyisitkö ottamaan kuvan niistä sisätilan virta- ja valonapeista? Mietin pitäiskö niihin hommata jotain muovisuojuksia päälle ettei painelu kuluta pois pintaa. Kuvat auttaisivat näkemään, miten hyvin nappien pinta kestää käyttöä.
Alla jokunen kuva napeista ja sisätiloista muutenkin. Valonapeissa ei näy kulumisongelmia.
Liitteet
P1110050_600.jpg (97.86 KiB) Katsottu 3323 kertaa
P1110051_600.jpg (111.16 KiB) Katsottu 3323 kertaa
P1110052_600.jpg (105.98 KiB) Katsottu 3323 kertaa
P1110054_600.jpg (99.84 KiB) Katsottu 3323 kertaa
P1110056_600.jpg (97.5 KiB) Katsottu 3323 kertaa
P1110057_600.jpg (103.04 KiB) Katsottu 3323 kertaa
P1110060_600.jpg (92.78 KiB) Katsottu 3323 kertaa
P1110064_600.jpg (113.24 KiB) Katsottu 3323 kertaa
Perjantaina saapui paketti Velomobiel.nl:ltä, sisältäen uuden taittopyörän vanhan kuluneen tilalle, paksummat olkapää"toppaukset" sekä kyynärnojat. Viime mainittuihin on Mangossa tottunut, joten halusin sellaiset myös Questiin.
Taittopyörä (chain idler) on perusmallia tukevampi versio teräsrattaalla.
Liitteet
P1110113_600.jpg (97.03 KiB) Katsottu 3305 kertaa
P1110116m_600.jpg (73.75 KiB) Katsottu 3305 kertaa
P1110128_600.jpg (95.85 KiB) Katsottu 3305 kertaa
P1110130m_600.jpg (78.81 KiB) Katsottu 3305 kertaa
Joo, eipä noita ajon aikana tarvitse juuri käyttää. Vilkkua toki, mutten tiedä ovatko aiemmat omistajat sitä kuinka paljon käyttäneet (vilkkukatkaisija on huonossa paikassa).