Ymmärsinkö tekstin oikein, Batlemountainissa tehty uusi ennätys 133,78km/h: http://www.hptdelft.nl/en/
Jukka
Ymmärsinkö tekstin oikein, Batlemountainissa tehty uusi ennätys 133,78km/h: http://www.hptdelft.nl/en/
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Näin siinä kerrottiin, ennätys parani 0,6 km/h. Ajettiin vastatuuleen vielä.
MetaPhrastic 2012
Näin ymmärsin. Oli jo aikakin viedä ennätys jenkeiltä eurooppaan... Vielä kun olis Damjanin Eivie:lle.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Eivie-tiimin vuoro sitten ensi vuonna...
Onko tuo tulos 200m keskinopeus, kuten Nokiallakin SM-kisoissa ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Onko tuo tulos 200m keskinopeus, kuten Nokiallakin SM-kisoissa ?
Kyllä. Kiihdytysmatkaa on n. 4 mailia ja suoran päässä mitataan viimeisen 200 metrin keskinopeus. Ajetaan siis mittauspisteiden / porttien läpi, ei tutkaan.
"The 4,619ft (1,408m) altitude road allows riders an acceleration zone of over 4 miles, enabling them to reach their maximum velocity before being timed over a 200 meter distance."
http://www.recumbents.com/wisil/whpsc20 ... llenge.htm
T. Tatu Lund
mhelander kirjoitti:Näin ymmärsin. Oli jo aikakin viedä ennätys jenkeiltä eurooppaan... Vielä kun olis Damjanin Eivie:lle.
Tuo Hollantilaisten "fillari" on kyllä niin vimpan päälle tehty kapine, että sietikin tulla ennätys. Ei tuossa oltu jätetty sattuman varaan paljoa. Noi kuskitkin on treenannu intensiivisesti tuon tyyppistä ajoa varten ammattimaisella valmennusohjelmalla monta vuotta. Pyörä on joka susteessa high-tech tuote. Yliopistojen pojat ovat laskeneet ja mallintaneet homman niin hyvin kun menetelmät antaa myöten ja vehkeet on testattu tuulitunnellissa. Materiaaleissa ja työtunneissa ei ole säästelty, tuo on ollut hirmu kallis projekti.
Aikaisempina vuosina tuolla Battle Mountainissa on nähty enemmän omatekeleitä, nytkin muutama, niinkuin tuo Obreen Beastie. Obreekin on viimeisissä kirjoituksissaan ollut nöyrää poikaa, kun on nähnyt kuinka kova tuo insinööri taidon taso tässä kilpailussa on urheilijoiden lisäksi. Tänä vuonna taso oli muutenkin kova, noita n. tai yli 120 km/h lukemia mitattiin 5 tiimille. Kaikki nuo pyörät ovat ihan superammattimaisesti tehtyjä. Kolme tiimiä Hollannista kellotti 120 km/h tai enemmän ja yksi Ranskasta. Eli Eurooppa Amerikka "maaottelu" meni selkeästi vanhalle mantereelle 4-1.
Olli lupas raportoida reissusta mutt ei oo mitään kuulunnu, olis kiva lukee suomeksikin kokemuksista ja miten tuolla homma hoituu ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Juttua myös Tekniikka&taloudessa: http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/li ... 931466?v=t
Kas, se onkin tää ennätyspyörä takavetonen ja pieni takakiekko, 406 vai 451 ehkä joku muu ? Aika paljon näkynyt noita etuvetosina kuvissa.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Kas, se onkin tää ennätyspyörä takavetonen ja pieni takakiekko, 406 vai 451 ehkä joku muu ? Aika paljon näkynyt noita etuvetosina kuvissa.
Takavetoisuudesta aiheutui iso ongelma, kun sisäiset voimat, ketjuvoima ja polkijan voimat, muotoilivat korin uudelleen, eikä meinannut kulkea, ennen kuin saatiin tuettua niin, ettei muoto muutu ketjuvoiman takia. Seuraava tämän porukan ennätyspyörä on varmaankin etuvetoinen, kuten muidenkin ja heidän omansakin aiemmin.
Minun mielestäni tämän ennätyksen tekemiseen ei ole tehty muuta, kuin hyödynnetty aiempaan ennätykseen nähden mittakaavalakeja, koteloitu pyörivät kiekot ja minimoitu katteen aukot. Mittakaavalait sanovat, että isompi ukko kulkee kovempaa. Otsapinta-alan (ilmanvastuksen) suhde tilavuuteen (tehoon) on isolla ukolla pienempi. -Usain Bolt.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Takavetoisuudesta aiheutui iso ongelma, kun sisäiset voimat, ketjuvoima ja polkijan voimat, muotoilivat korin uudelleen, eikä meinannut kulkea, ennen kuin saatiin tuettua niin, ettei muoto muutu ketjuvoiman takia. Seuraava tämän porukan ennätyspyörä on varmaankin etuvetoinen, kuten muidenkin ja heidän omansakin aiemmin.
Hmm, en nyt ihan noin ymmärtänyt heidän selityksiään. Käsittääkseni roteva pyöräilijä nojasi ajokin kylkiin niin paljon, että ajonouvon muoto muuttui ja siten myös ilmanvastuskerroin suureni siitä, mitä oli suunniteltu. Eikö? Ööh?
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)