Eikähän kampipuomin kovin holtittomasti tarvitsisi heilua. Jos päässälaskun helpottamiseksi etäisyys ison vetorattaan etulaidasta kuviteltuun kääntöniveleen ajatellaan hieman yli puoleksi metriksi ja sen piirtämä kokoympyrä 360 cm:ksi, 2 asteen käännös olisi 2 cm puolelleen. Yhdessä samansuuruisen takaohjauksen kanssa jo yhteensä 4 astetta. Jalkatilan suhteen voisi lisäksi pyytää lyhytkampiuskovaisilta esirukousta.
Re: Avus streamliner
Lähetetty: 08 Joulu 2020, 22:17
Kirjoittaja Höregrö
tm kirjoitti:
Videokooste Avuksen testiajosessiosta by takakeno:
On kyllä mahtavan näköinen velo! Varmasti toimii myös takavetoisena hienosti. Etupyörille saisi kääntymistilaa koppaa juurikaan muokkaamatta kallistamalla pyöriä sisäänpäin - vai osuvatko renkaat siinä tapauksessa kääntyessä reisiin?
tm kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
Meneekö koko koppakin uusiksi?
Eikö tuossa alkuperäinen idea ollut, etteivät kääntyvät eturenkaat vie tilaa ja koko kinneristä saadaan kapea?
Samoilla muoteilla laminoidaan tuo seuraavan yksilönkin koppa: eturenkaiden ei tarvitse kääntyä paljon, kun on enempi vähempi rata/vauhtivekotin. Eli ei mennä käytännöllisyys edellä.
Onko tarvetta laminoida uutta koppaa? Eikö takaveto-versiota saisi rakennettua purkamalla nykyiset etuveto- ja takaohjausmoduulit ja korvaamalla ne uusilla? Vai aiotko rakentaa etujousituksen tai muuta isompaa muutosta vaativaa rakennetta? Tietenkin on myös varmasti kätevää jos on kaksi veloa joita voi vertailla rinnakkain
Re: Avus streamliner
Lähetetty: 08 Joulu 2020, 23:18
Kirjoittaja tm
Höregrö kirjoitti:
...Etupyörille saisi kääntymistilaa koppaa juurikaan muokkaamatta kallistamalla pyöriä sisäänpäin - vai osuvatko renkaat siinä tapauksessa kääntyessä reisiin?
Ahtain kohta on alhaalla, pyöräkatteiden luona. Nykyisellä muotoilulla etupyörien kallistus ei auta. Etuohjattuun laitetaan 28 mm leveät eturenkaat, ja pienennetään maavaraa -> etupyörät "nousevat" ylemmäs. Näillä toimilla pitäisi päästä juuri ja juuri siedettävälle tasolle kääntymisen kanssa.
Höregrö kirjoitti:
...Onko tarvetta laminoida uutta koppaa? Eikö takaveto-versiota saisi rakennettua purkamalla nykyiset etuveto- ja takaohjausmoduulit ja korvaamalla ne uusilla? Vai aiotko rakentaa etujousituksen tai muuta isompaa muutosta vaativaa rakennetta? Tietenkin on myös varmasti kätevää jos on kaksi veloa joita voi vertailla rinnakkain
Nykyisessä kopassa on niin paljon korjattavia/muutettavia kohtia, että parempaan lopputulokseen päästään tekemällä kokonaan uusi. Kyllä jousitus on tulossa sekä eteen että taakse.