Sivu 2/2

Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 03 Heinä 2022, 11:58
Kirjoittaja ajarmala
Härski kirjoitti: 02 Heinä 2022, 23:35

Nuo mittausten A/B/C- tulokset on varmaankin korin eri varustelulla.. Mut ei oikein saksa taivu, niin ei huvittaisi alkaa edes selvittää asiaa. Osaisko joku paremmin :?:

Raportissa on taulukko, joka selittää eri kinneriversioiden varusteet, mutta sekin on toki saksaksi:

Kuvakaappaus - 2022-07-03 11-44-02.png
Kuvakaappaus - 2022-07-03 11-44-02.png (84 KiB) Katsottu 2562 kertaa

Spiegel = peili
Schaumdeckel = vaahtomuovikansi
Kopfhaube = kuomu
Radhausabdeckung = etupyörän kate
offen = auki
ohne = ilman
Scheinwerferlöcher = etulyhtyjen aukot


Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 03 Heinä 2022, 15:17
Kirjoittaja jori

Mikäs on Quatrevelossa tuo huoltoluukku (Wartungsdeckel), joka on tai ei ole?


Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 03 Heinä 2022, 15:33
Kirjoittaja Härski

https://www.google.com/search?q=Qustrov ... AMkuceMSFM

Testit oli ajettu ymmärtääkseni ilman konepellissä olevaa huoltoluukkua.. Ilmeisesti sitä ei ollut tai ei keretty asentamaan. Sikäli sääli kun ei mittaus sitten ole totuudenmukainen


Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 03 Heinä 2022, 16:37
Kirjoittaja jori
Härski kirjoitti: 03 Heinä 2022, 15:33

https://www.google.com/search?q=Qustrov ... AMkuceMSFM

Testit oli ajettu ymmärtääkseni ilman konepellissä olevaa huoltoluukkua.. Ilmeisesti sitä ei ollut tai ei keretty asentamaan. Sikäli sääli kun ei mittaus sitten ole totuudenmukainen

Ei kai tuo tarkoita, että kannessa on reikä ja vain kansi puuttui. Luulisin, jotenkin että tuo tarkoitti, ettei ollut kanteen edes leikattu tuota aukkoa, jolloin kannen sauma ja kiinnitysnapit eivät häiritse virtauksia.

QV huoltokansi.jpg

Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 05 Heinä 2022, 12:16
Kirjoittaja PW

Oudosti meni keskustelu nopeuteen ja ilmanvastukseen kun on kyse vanhan kinnerin entisöinnistä :shock:
Sivutuulen vaikutusta on osattu pienentää konepellin keskellä olevalla rimalla jo noina entisinä hyvinä kinneriaikoina.


Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 05 Heinä 2022, 14:08
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti: 05 Heinä 2022, 12:16

Oudosti meni keskustelu nopeuteen ja ilmanvastukseen kun on kyse vanhan kinnerin entisöinnistä :shock:
Sivutuulen vaikutusta on osattu pienentää konepellin keskellä olevalla rimalla jo noina entisinä hyvinä kinneriaikoina.

Tylppä nokka tekee myös samaa ja etupyörät nokan tasalla tukevat sivutuulivoimia parhaalla mahdollisella tavalla. Kyllä sitä ennen osattiin. :D

Samuelin kuvat ensimmäisessä viestissä ovat kuolleet. Jos löytäisit ne vielä, ne voisi ladata foorumille pysyvämpään säilöön. Olisi nyt ollut hauska verrata, mistä lähdettiin, kun tähän päädyttiin.
Kuva


Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 05 Heinä 2022, 15:14
Kirjoittaja Ralii

Pieni visiiri vielä ja tuossa on kuljettaja hyvin suojassa viimalta ja jopa jonkinasteiselta sateelta.

Ajoin velogatilla pienessä räntäsateessa viime syksynä 40km enkä kastunut juurikaan. Kaiken katteen ei aina tarvitse olla nopeuden takia.

Noin aerodynamiikan puolesta olen taas Baronilla kokeillut jonkin verran erilaisia kombinaatioita ja on hyvin tullut huomatuksi (tosin vain käytännön kautta) miten pienetkin asiat voivat vaikuttaa todella paljon ilmanvastukseen ja kuinka helppo se etu on loppupeleissä pilata. Esimerkiksi leveä eturengas rullaa paremmin mutta suuri pullistuma vanteelta aiheuttaa yllättävän suuren vastuksen (jälleen vain käytännön kokeiluja), sama juttu leveässä tangossa.


Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 06 Heinä 2022, 08:56
Kirjoittaja E-Cruiser

Klassikko. Laittaisin tuohon 20-tuumaiset etupyörät hieman kallelleen lokasuojilla ja tuulilasin. Moottorin kanssa perinnekinneri on ihan toimiva konsepti. Sen suurin ongelma on mielestäni jyrkkä kulma istuimen ja selkänojan välillä. Jos vielä rakennan kinnerin, niin laitan siihen modernin penkin ja takajousituksen. Meluisa Velogatti ei ollut. Sähkömoottorin ääntä koppa vahvisti jonkin verran, vaikka suoraveto on hiljainen.


Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 06 Heinä 2022, 13:22
Kirjoittaja Härski

Ehkä tosiaan tämmöinen perinnemalli ei ole niin meluisa, kuin uudet. Pää on huomattavasti ulkona kaikukopasta ja rakennusmateriaali, vaneri, itsessään on huomattavasti vaimentavampaa kuin kuitukopat..


Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 06 Heinä 2022, 13:36
Kirjoittaja Härski
jori kirjoitti: 05 Heinä 2022, 14:08

Tylppä nokka tekee myös samaa ja etupyörät nokan tasalla tukevat sivutuulivoimia parhaalla mahdollisella tavalla. Kyllä sitä ennen osattiin. :D

Tuli mieleen että olisiko eturenkaiden optimipaikka sivutuulia silmälläpitäen tuulen patopisteen paikkeilla..eli kuirenkin hieman taaempana. Vai mikä se tuulivoimien keskipisteen nimi nyt sitten ikinä olikaan.


Re: Vanha Kinneri

Lähetetty: 06 Heinä 2022, 17:18
Kirjoittaja jori
Härski kirjoitti: 06 Heinä 2022, 13:36
jori kirjoitti: 05 Heinä 2022, 14:08

Tylppä nokka tekee myös samaa ja etupyörät nokan tasalla tukevat sivutuulivoimia parhaalla mahdollisella tavalla. Kyllä sitä ennen osattiin. :D

Tuli mieleen että olisiko eturenkaiden optimipaikka sivutuulia silmälläpitäen tuulen patopisteen paikkeilla..eli kuirenkin hieman taaempana. Vai mikä se tuulivoimien keskipisteen nimi nyt sitten ikinä olikaan.

Onko pystyvoimien paras paikka toisen akselin kohdalla, vai akselien välissä?