Huomio: Litiumakun rakentaminen irtokennoista vaatii tietoataitoa. Jos ei tiedä mitä tekee, voi tulla vahinkoa henkilöille tai omaisuudelle.
No tulipa nyt taas luomisen tuska. Kennot on olleet jo tovin, mutta pohdintaan jäi, että pitäiskö tehdä akut suoraan minimalistiseen pakettiin ja käyttää ilman telakkaa vai hailong1-koteloon kuten edellinenkin. Edellinen akku on jo vähän ehtoo puolella, mutta saa sillä ajoa 40km, joten toinen uusi akku tarvinnee pian rakentaa tai kennottaa vanha. Molempiin tulee kapasiteettia samat 13,8 Ah (496,8 Wh).
Kotelo (hailong1) ja telakka
- kätevämpi käyttää
- muovikotelo suojaa kennoja
- vie tilaa enemmän
- hankalampi ja kalliimpi rakentaa
Ilman koteloa minimipaketissa (lämpökutistuva suojamuovi)
- kompakti (melkein kaksi mahtuu hailongin viemään tilaan)
- helpompi eristää ja pitää tarvittaessa lämpimänä
- ei ole naimisissa valmistajan tms. ns "standardin" kanssa
- helpompi säilyttää (esim. sinkkiämpäriin mahtuu useampi)
- helpompi ja edullisempi rakentaa
- ei niin kätevä käyttää
- tarvitaan joku laukkut tms.
- huonompi suojaus kuin kova muovi