Pitkä paksutin, LSL

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
samuel
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 993
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Pitkä paksutin, LSL

ViestiKirjoittaja samuel » 05 Helmi 2019, 20:38

Tämä on nyt talven trendi Pirkanmaalla, pitkän akselivälin fätti.
Low
Slack
Long eli pole:n pyöristä lainattu slougani :D

Akseliväliksi pitäis tulla alle 2m, istumakorkeus ~50cm.
Monta asiaa on vielä ratkaisematta mutta tästä se lähtee.

Kunhan saa ajettavaan kuntoon niin eturenkaaseen tulee sähköapu.
Ideoitu moottori renkaan yläpuolelle, siitä ketjuveto renkaalle.

IMG_20190205_191437.jpg

IMG_20190205_191759.jpg
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut SaschaSascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö) ja PYSTY pyöräNopsilla

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3748
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti:

Re: Pitkä paksutin, LSL

ViestiKirjoittaja irakas » 06 Helmi 2019, 10:10

Miksi ei napamoottori eteen tai mieluummin taakse. Edessä tulisi sutinaa.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/
SH1, SH2, SH3, SH5, SH6, SH15, SH18, SH21, SH25, SH26, SH30

Avatar
kemppes
Viestit: 123
Liittynyt: 15 Elo 2016, 09:57

Re: Pitkä paksutin, LSL

ViestiKirjoittaja kemppes » 06 Helmi 2019, 10:53

LWB:ssä ohjaus vaatii laajempia ja nopeampia liikkeitä vähäisemmän ketteryyden vuoksi, miten painava moottori etupyörässä vaikuttaa tähän ?

Avatar
samuel
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 993
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Pitkä paksutin, LSL

ViestiKirjoittaja samuel » 06 Helmi 2019, 11:20

Tässä mennään (taas) budjetti edellä eli käytetään mahdollisimman paljon olemassa olevia osia.
Aluksi jopa ajattelin naittaa kaksi tavallista kehää vierekkäin ja silleen tehdä fättivanteet mutta kun halavalla sain niin päätin ostaa.

Kehässä vasemman ja oikea puolen pinnat on n. 4cm leveydellä toisistaan, ja nykyisessä etumoottorissa navan pinnojen leveys on muistaakseni 5,5cm.
Toisin sanoen pinnat olisivat melkein pystysuorassa, ei tule tukeva vanne.

Keskimoottoriksikin napaa mietin mutta sitten menettää etuvedon hyödyn ja moottorin painon etupyörältä.
Lisäksi etuveto rauhoittaa keulan vetelyä, siksi aion soveltaa.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut SaschaSascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö) ja PYSTY pyöräNopsilla

Avatar
samuel
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 993
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Pitkä paksutin, LSL

ViestiKirjoittaja samuel » 06 Helmi 2019, 11:22

samuel kirjoitti:Tässä mennään (taas) budjetti edellä eli käytetään mahdollisimman paljon olemassa olevia osia.
Aluksi jopa ajattelin naittaa kaksi tavallista kehää vierekkäin ja silleen tehdä fättivanteet mutta kun halavalla sain niin päätin ostaa.

Kehässä vasemman ja oikea puolen pinnat on n. 4cm leveydellä toisistaan, ja nykyisessä etumoottorissa navan pinnojen leveys on muistaakseni 5,5cm.
Toisin sanoen pinnat olisivat melkein pystysuorassa, ei tule tukeva vanne.

Keskimoottoriksikin napaa mietin mutta sitten menettää etuvedon hyödyn ja moottorin painon etupyörältä.
Lisäksi etuveto rauhoittaa keulan vetelyä, siksi aion soveltaa.


Moottori tulee juuri emäputken eteen, joten se ei (toivottavasti) liikaa lisää kiertomomenttia.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut SaschaSascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö) ja PYSTY pyöräNopsilla

Avatar
samuel
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 993
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Pitkä paksutin, LSL

ViestiKirjoittaja samuel » 06 Helmi 2019, 11:23

KEMPPES: LWB:ssä ohjaus vaatii laajempia ja nopeampia liikkeitä vähäisemmän ketteryyden vuoksi, miten painava moottori etupyörässä vaikuttaa tähän ?


Moottori tulee juuri emäputken eteen, joten se ei (toivottavasti) liikaa lisää kiertomomenttia.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut SaschaSascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö) ja PYSTY pyöräNopsilla

Avatar
samuel
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 993
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Pitkä paksutin, LSL

ViestiKirjoittaja samuel » 14 Helmi 2019, 22:28

Takahaarukka rakentuu pikkuhiljaa.
Materiaalina 20x40x1 putki, korvat 25x25x3 kulmarautaa.
Kakkosneloset on kaapparisirkkelillä katkaistu, joten pitäisi olla tasaiset.
Alustana tukevahko pöytälevy johon porailin 10cm ruudukolla reiät.
Tällä keinolla pitäisi renkaan ja haarukan akseli olla aika saman suuntaiset.

IMG_20190214_211724.jpg
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut SaschaSascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö) ja PYSTY pyöräNopsilla


Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija