Tuohan on helppo. Jos ottaa moottorikinnerilleen liikennevakuutuksen, niin saa ajaa "kevytmopona" polttomoottorilla 25 km/h asti, vaikka pärisisi ja savuttaisi. Sitten kun sammuttaa polttomoottorin, ajoneuvo muuttuu "sähköpolkupyöräksi", jonka lisävaatimuksena on kai vain kypärän käyttö, jotta sillä voi ajaa 45 km/h asti nopeuksia sähkömoottoriavulla ja moottori voi olla 1 kW kokoinen. Moottorin sammuttaen saa polkea vaikka sataa.
Koska ei ole rekisteröintiä eikä katsastusta, voi ajoneuvon tyyppi vaihtua lennossa. Ainoat lisävaatimukset ovat vakuutus ja kypärä. Sen jälkeen vapaus koittaa. ![]()
Tässä se taas nähdään. Luokittelu johtaa vain epämääräisyyksiin ja porsaanreikiin. (Kevyt)ajoneuvoilla pitäisi olla vain paino- ja nopeusrajoja, jotka aiheuttaisivat lisävaatimuksia. Kaikki muu luokittelu on turhaa, varsinkin tapauksessa, jossa ajoneuvoja ei rekisteröidä eikä tyyppikatsasteta, (koska ovat kevyitä ja hitaita, eivätkä tästä syystä aiheuta liikaa vaaraa muille liikenneosapuolille.)