Hienoja ajatuksia.
Alkuun ainakin mennään noilla yllä mainituilla välityksillä, tuskin tarvitsee enää lisää tihentää. Tähtään kuitenkin lain sallimaan maksimiin. Jos pakko, niin rajottimella otetaan sit ne vähäiset ylinopeudet pois. Saan toki nostettu lisäakulla jännitetta 52v->72v, samanlaiseen säätimeen olen laittanut 84v varuksen omaavan akun, eli ihan ähkyssä olevan 72v akun. Tommonen jännitteen nosto tuo jo merkittävästi nopeutta lisää.
Mennään niin lujaa kun laki antaa myöten, tää härpäke kuitenkin tulee jokapäiväiseen ajoon.
Juu, suoravetomoottori kyseessä, rattaan kiinnitys tosin jarrulevyn paikalle. Rattaiden suurilla halkaisioilla haen ketjun pienempää kuormitusta, aikaisemmissa projekteissa ketjun kestävyys ollut hienoinen ongelma. Yllättävää kyllä, löytyi pirun luja half link ketju, jota ajamalla ei meinannut saada rikki.
Moottorin paikka on tosiaan suunniteltu keskirunkoon. Voi vielä muuttua taka-akselin taka puolellekkin vetopidon parantamiseksi. Akun paikallakin ratkaiseva merkitys tässä. Akkuhan on melkoinen möhkäle, 14s8p. Laturikin on ängetty samoihin kuoriin. Ainakin 18Ah, mitattu siis melkoisen luotettavalla mittarilla todellisessa käytössä.
Voimaa tuntus tässä mun moottorissa olevan iha suoravetonakin. 100kg multaa liikkui vielä melkoisen helposti jopolla, lisukkeena tolkuttoman painava tarakka ja vieläkin painavampi etukori. Molemmat tehty pienen ydinlatauksen kestäviksi.
Edit. En ole koskaan törmänny tässä moottorityypissä lämpöongelmiin, moottori on siis crystallyte hs-2425. Tätä on mulla ollu myös ht malli. Kestää jonkin verran ylikellotustakin
Aatu