ukram1 kirjoitti:200 m ajosta jäi mieleen että olisi pitänyt kokeilemalla hakea sopiva alkunopeus ja paikka josta kannattaa lähteä kiihdyttämään. Kestää yllättävän kauan saada ne viimeiset pari km/h.
Sitä kiihdytyspaikan sopivuutta ei ehkä ihan helpolla hahmota. Se itse 200m kisa-osuus on alamäki, ja sitä ennen ei kovin pitkästi ole alamäkeä, joten vauhti kiihtyy sen aikana.
Mitä siihen 12h kiertämiseen tulee, niin minä kyllä veivasin vaihteita paljonkin. Ylämäkeen pienempää, alamäkeen suurta, takakaarteessa yksi pykälä pienemmälle siitä, suoralla tuulen mukaan.
Loppukirissä riehuessa toki huomasi, että vaihteita tarvitsee käyttää vähemmän kun ajaa täysillä.
Noin muuten jäin miettimään, että minkähänlaisella strategialla pärjää tuollaisessa pitkässä suorituksessa parhaiten? Lähinnä siis se, että pitäisikö ajaa tasaisella sykkeellä, ylämäessä sama teho, tasainen 135 syke koko kierroksen? Vai kenties niin, että ylämäkeen syke saa nousta 145-150 seudulle, ja alamäessä huilataan, että laskee 125-130 seudulle, ja keskisyke tuo 135? No, joka tapauksessa ensi vuonna pitää sykkeen taso pitää korkeampana, että tulee kaikki voimat käytettyä.